• Na voljo ni predlogov.

Ko spletne prevare dobijo obraz

Od številk k zgodbam ljudi.

Nacionalni odzivni center SI-CERT je posnel novo video serijo, v kateri predstavljajo človeški aspekt spletnih prevar.

Kadar poslušamo ali beremo o spletnih prevarah, je v ospredju običajno statistika. Število kibernetskih napadov, zneski oškodovanj, trendi naraščanja … Podatki brez imena ali obraza. Spletne prevare in kibernetski vdori tako pogosto postanejo nekaj abstraktnega, kar se dogaja »nekomu nekje tam daleč stran« in kar se absolutno nikoli ne bi moglo zgoditi nam samim. Vendar dejstvo je, da se za statistiko skrivajo ljudje, katerih zgodba ima lahko srečen, ali pa malo manj srečen konec. Da bi izpostavili človeški aspekt spletnih prevar in to področje še bolj približali ljudem, so na SI-CERT posneli novo video serijo »KLIK«, v kateri spletne prevare predstavijo skozi zgodbo žrtev.
 

Od številk k zgodbam ljudi

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT je v preteklem letu zabeležil 2.775 prijavljenih incidentov. V številki se skrivajo okužbe z virusi, phishing napadi, lažne spletne trgovine, ljubezenske, poslovne in investicijske prevare, izsiljevanje … ter pogosto spregledane zgodbe posameznikov in podjetij, ki so se znašli na drugi strani. V nekaterih primerih imajo zgodbe srečen konec: uporabniki pravočasno prepoznajo poskus prevare ali vdora in se zaščitijo pred finančnim oškodovanjem oz. je le-to zanemarljivo. Včasih pa lahko imajo spletne prevare precej katastrofalne posledice. Od izgube življenjskih prihrankov in finančnih dolgov, do psiholoških pritiskov in osebnih stisk iz katerih se posamezniki le stežka izkopljejo. Nesrečne zgodbe žrtev pa so tudi osrednja nit nove spletne video serije, ki so jo posneli na SI-CERT.

Spletna video serija, ki bo zajemala štiri dele, nosi naslov »Klik«, saj nas – kot pravijo na SI-CERT – od uspešne prevare ali vdora pogosto loči le en sam klik. V Kliku bo fokus na človeškem aspektu, in sicer bodo tekom epizod predstavljene zgodbe žrtev, ki so svojo izkušnjo posredovale na nacionalni center SI-CERT


Prva zgodba: Posel kariere

Prva epizoda z naslovom »Posel kariere« nam predstavi izkušnjo malega slovenskega podjetja, ki ravno pred zaključkom pomembnega posla postane žrtev vrivanja v poslovno komunikacijo. Vrivanje v poslovno komunikacijo je napad, pri katerem goljufi posežejo v e-poštno komunikacijo med podjetjem in tujim partnerjem, tako da denar preusmerijo na svoj račun. Goljufi najprej vdrejo v e-poštni račun enega od zaposlenih in pričnejo spremljati komunikacijo med podjetjem in partnerji. Ko pride do izmenjave faktur, e-sporočilo prestrežejo in v fakturi zamenjajo številko bančnega računa s svojim. V letu 2020 so na SI-CERT zabeležili skoraj 100 % porast primerov vrivanja v poslovno komunikacijo v primerjavi z letom prej. Incident je na odzivni center prijavilo 41 žrtev,  pri čemer je skupno oškodovanje znašalo 144.600 EUR


Vabimo vas, da si ogledate video zgodbo, kako vrivanje v poslovno komunikacijo izgleda v praksi in kakšne so njegove posledice.

Za več informacij pa obiščite spletno stran SI-CERT.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 18:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet