03.01.2025
Uredba (EU) 2023/1113 evropskega parlamenta in sveta z dne 31. 5. 2023 o informacijah, ki spremljajo prenose sredstev in nekaterih kripto sredstev, in spremembi Direktive (EU) 2015/849 (v nadaljevanju Uredba 2023/1113) je stopila v uporabo 30. decembra 2024.
Uredba 2023/1113 določa, da morajo prenosi sredstev vsebovati tudi informacije o identifikacijskih podatkih plačnika in prejemnika plačila. Banka bo pri posredovanju plačilnega naloga banki prejemnika plačila, podatkom plačilnega naloga dodala podatek o LEI številki ali davčni številki plačnika, ki ga ima v svojih internih evidencah. Če bo plačilni nalog vseboval tudi identifikacijske podatke prejemnika plačila, ki jih je uporabnik sam vnesel, bo Banka le-te posredovala naprej banki prejemnika plačila.
Banka je v skladu z Uredbo 2023/1113 30. decembra 2024 spremenila Splošne pogoje za opravljanje plačilnih storitev za pravne osebe in zasebnike v poglavju 4.4.1. Podatki plačilnega naloga.
Z 9. januarjem 2025 pa pričnejo veljati naslednje spremembe v Splošnih pogojih za opravljanje plačilnih storitev za pravne osebe in zasebnike:
- Poglavje 3. Pogodba o odprtju Transakcijskega računa je bilo dopolnjeno z zavrnitvenimi razlogi za sklenitev poslovnega razmerja (odprtje transakcijskega računa) in poglavje 11. Prenehanje pogodbe je bilo dopolnjeno z razlogi za prekinitev poslovnega razmerja (zaprtje transakcijskega računa, odpoved Okvirne pogodbe o plačilnih storitvah).
- V poglavje 3. Pogodba o odprtju Transakcijskega računa je bila dodana določba, da uporabnik – zasebnik ali podjetnik, ki ima stalni naslov ali dodatni naslov v tujini ali ima tuje državljanstvo, ob odprtju transakcijskega računa mora dokazati, da ni v insolventnem postopku v ali izven Republike Slovenije. Če uporabnik – zasebnik ali podjetnik ne predloži ustrezne dokumentacije in ne izpolni Izjave o insolventnosti stranke, Banka odprtje transakcijskega računa zavrne.
- Skladno z Uredbo (EU) 2024/886 o spremembi uredb (EU) št. 260/2012 in (EU) 2021/1230 ter direktiv 98/26/ES in (EU) 2015/2366 glede takojšnjih kreditnih prenosov v evrih je bilo dopolnjeno poglavje 4.6. Izvršitev plačilne transakcije z določbo, da bo Banka dnevno preverjala sankcijske liste povezane z omejevalnimi ukrepi Evropske unije in Organizacije združenih narodov in v primeru neskladnosti z zakonodajo uporabnikom onemogočila izvrševanje takojšnjih plačil.
- Banka je spremenila postopek obravnav reklamacij in pritožb, iz dvostopenjskega pritožbenega postopka je prešla na enostopenjski pritožbeni postopek. Uporabnik, ki je prejemnik plačil, ki sprejema kartične plačilne transakcije na prodajnem mestu po Uredbi 2015/751/EU o medbančnih provizijah za kartične plačilne transakcije lahko če ni zadovoljen z odločitvijo Banke v internem pritožbenem postopku, vloži zahtevo za izvensodno reševanje sporov pri izvajalcu Evropski center za reševanje sporov (ECDR). Poglavje 10. Obravnava reklamacij in pritožb v Banki ter izvensodno reševanje sporov je bilo ustrezno dopolnjeno in spremenjeno.
Spremenjeni Splošni pogoji za opravljanje plačilnih storitev za pravne osebe in zasebnike so 30. decembra 2024 oz. bodo 9. januarja 2025 v celoti nadomestili sedanje splošne pogoje in so objavljeni na spletni strani www.intesasanpaolobank.si ter v vseh poslovalnicah banke.