Poskusi prevar prek sporočil SMS

Poskusi SMS prevar z lažnim predstavljanjem družinskih članov

Banke in hranilnice, članice Združenja bank Slovenije, opozarjajo na zlorabe prek SMS sporočil, v katerih goljufi žrtve nagovarjajo z vsebinami, kot so:

•    "Živjo mama, to je moja nova številka."
•    "Mami, izgubil sem telefon, piši mi na novo številko."

Goljufi se predstavljajo kot družinski člani – običajno kot otrok – in trdijo, da so izgubili telefon ali da imajo drugo številko. Pošiljatelji pogosto pozovejo k nadaljnji komunikaciji prek aplikacij, kot so WhatsApp ali Viber, nato pa pod pretvezo nujnosti prosijo za finančno pomoč.

Cilj teh prevar je izkoristiti čustveno odzivnost žrtev in od njih pridobiti denar ali občutljive podatke, kot so podatki o plačilnih karticah.

Kako ravnati in se zaščititi:
•    Ne odgovarjajte na tovrstna sporočila z neznanih številk.
•    Preverite verodostojnost: pokličite domnevnega pošiljatelja na vam znano številko.
•    Ne posredujte podatkov o vaši bančni kartici.
•    Ne nakazujte denarja, če niste povsem prepričani, komu ga pošiljate.

Preberite si več informacij in konkretne primere poskusov zlorab.

Združenje bank Slovenije poziva vse uporabnike bančnih storitev, da ste pri komunikaciji in deljenju osebnih ter občutljivih podatkov še posebej previdni ter morebitne zlorabe nemudoma prijavite pristojnim organom.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet