Takojšnja plačila in pomembne novosti

Kaj so takojšnja plačila in kakšne novosti prinašajo nova pravila pri njihovem izvrševanju?

Gotovo ste že zasledili informacijo, da so 9. oktobra 2025, v veljavo stopila nova pravila Uredbe o takojšnjih plačilih, ki prinašajo pomembne spremembe in novosti na področju plačilnih storitev. V nadaljevanju vam predstavljamo, kaj te novosti pomenijo v praksi.

Kaj so takojšnja plačila?

Takojšnja plačila so plačila, pri katerih so sredstva na računu prejemnika plačila v le nekaj sekundah, izvrševati pa jih je mogoče 24 ur na dan, vse dni v letu (torej tudi ob sobotah, nedeljah in praznikih). Sredstva morajo biti prejemniku plačila na voljo takoj.

Naši komitenti kot takojšnja plačila poznate Flik in #withPAY, imate pa v mobilni in spletni banki že nekaj časa možnost, da kot takojšnje plačilo izvršite tudi UPN nalog, plačila vaših mesečnih obveznosti (plačilo vode, elektrike, telefona, …).

Kaj je Uredba o takojšnjih plačilih?

Gre za novo Uredbo EU, ki vsem ponudnikom plačilnih storitev nalaga obveznost omogočanja takojšnjih plačil (instant payments) v evrih, v veljavo pa je stopila 9. oktobra 2025.

Od tega dne dalje lahko takojšnje plačilo v valuti evro izvršite  v vse države članice Evropskega gospodarskega prostora*, prek vseh plačilnih kanalov, kjer je možno izvršiti navadno domačo ali čezmejno plačilno transakcijo (tj. prek spletne in mobilne banke ter, po novem, tudi v poslovalnicah na bančnem okencu).

Cilj je omogočiti vsakomur, da lahko plača komurkoli in kjerkoli v Evropi v evrih enako preprosto, varno in učinkovito kot znotraj domače države.


* Poleg članic Evropske unije so to še Norveška, Islandija in Lihtenštajn.

Kaj so ključne novosti, ki jih prinaša Uredba o takojšnjih plačilih?

  

1. Preverjanje podatkov prejemnika plačila (Verification of Payee – VoP)

Uredba zagotavlja večjo varnost, prinaša namreč mehanizem preverjanja prejemnika plačila. Pred izvršitvijo plačila bo banka preko sistema preverila, ali se podatki o prejemniku plačila na plačilnem nalogu ujemajo z dejanskimi podatki prejemnika plačila. Če vneseni naziv oz. ime in priimek prejemnika plačila ne bo ustrezal vnesenemu IBAN-u (tj. številki bančnega računa), boste  takoj po vnosu podatkov prejeli opozorilo
Na ta način se zmanjšuje tveganje za plačilo napačnemu prejemniku plačila. Pripomoglo bo tudi k zmanjšanju zlorab, ne bo pa jih popolnoma odpravilo.

Pri preverjanju prejemnika so možni štirje rezultati:

  1. Ujemanje –  Naziv prejemnika plačila se ujema z IBAN.
  2. Delno ujemanje – Naziv prejemnika plačila se delno ujema z IBAN. Banka bo prikazala pravilen naziv oz. ime in priimek in poziv, da ponovno preverite podatke. 
  3. Ni ujemanja – Naziv prejemnika plačila se ne ujema z  IBAN. Pozvani boste, da ponovno preverite podatke.
  4. Preverjanje ni mogoče –  Preverjanje naziva prejemnika plačila za navedeni IBAN ni možno. Banka prejemnika plačila še ne zagotavlja te storitve ali pa za tega prejemnika plačila ni možno preverjanje z IBAN.

Po prejemu katerega koli izmed opozoril se boste sami odločili, ali boste plačilo kljub opozorilu izvršili, vendar boste s tem sprejeli tveganje, da bodo sredstva nakazana morebitno napačnemu prejemniku plačila. Zato je pomembno, da pred potrditvijo plačila skrbno preverite podatke o prejemniku plačila. 

2. Obveščanje plačnika o statusu takojšnjega plačila

Po izvršenem takojšnjem plačilu v 10 sekundah prejmete informacijo o statusu plačila (izvršeno, neizvršeno ali zavrnjeno).

3. Dostopnost takojšnjih plačil na vseh bančnih kanalih in odstranitev zneskovne omejitve takojšnjega plačila

Takojšnja plačila se lahko izvršujejo prek spletne in mobilne banke (24/7/365) ter na bančnih okencih v poslovalnicah banke, v delovnem času poslovalnice. Če je včasih zneskovna omejitev v naši banki znašala 50.000 EUR, po novem znesek domačih in čezmejnih takojšnjih plačil v evrih ni omejen. Si je pa treba, iz varnostnih razlogov, zaradi preprečevanja morebitnih zlorab, za izvajanje takojšnjih plačil v višjih zneskih, urediti limit v poslovalnici banke.

4. Možnost nastavitve limitov za takojšnja plačila

Kot navedeno, znesek takojšnjih plačil v evrih ni omejen, vam pa zaradi varnosti priporočamo, da si omejitev nastavite. In sicer lahko določite enega od dveh limitov:

  • najvišji znesek takojšnjega plačila (limit na posamezno takojšnje plačilo) ali 
  • najvišji znesek izvrševanja takojšnjih plačil v posameznem dnevu (dnevni limit takojšnjih plačil). 

Limite za izvrševanje plačilnih transakcij v spletni in mobilni banki ter takojšnjih plačil si lahko določite v spletni in mobilni banki, in sicer v sklopu Nastavitve, v zavihku Produkti in storitve, izbira Limiti plačilnih transakcij ali  v poslovalnici banke.



Za morebitne dodatne informacije in pojasnila, lahko pokličete naš Kontaktni center na brezplačno telefonsko številko 080 13 18 ali se obrnete na vašega skrbnika.

 

Datum objave: 21. 10. 2025

Kako plačevati brez provizije?


Večina izmed nas vsak mesec izvede vsaj nekaj nakazil drugim osebam ali plačil položnic ponudnikom. Preverite, katere storitve vam omogočajo brezplačna nakazila in kaj je lahko ugodna izbira za vas, če mesečno plačujete veliko število položnic ter uporabljate večje število bančnih storitev.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet