Pozor na lažne dostave!

Previdno pri sporočilih o dostavi spletnih naročil

Spletno nakupovanje je postalo del našega vsakdana – udobno, hitro in dostopno kjerkoli smo. Toda z rastjo spletnih nakupov se povečuje tudi število poskusov spletnih prevar, med katerimi so v zadnjem času posebej pogoste prevare, povezane z dostavo paketov.

Goljufi pri tem izkoriščajo pričakovanje naročenega paketa in pošiljajo lažna SMS ali e-poštna sporočila, ki na prvi pogled delujejo kot prava obvestila dostavnih služb (npr. Pošte Slovenije, GLS, DPD ali DHL). Sporočila pogosto vsebujejo povezavo do lažne spletne strani, kjer vas prosijo za plačilo manjšega zneska (npr. stroška dostave ali carine) ali celo za vnos podatkov o plačilni kartici.

Namen takšnih sporočil je kraja vaših osebnih in finančnih podatkov.

Kako prepoznati prevaro?

Prevaranti so vse bolj prepričljivi, zato je dobro biti pozoren na naslednje znake:

  • Sporočilo prihaja z nenavadnega e-naslova ali telefonske številke.
  • Vsebuje slovnične ali jezikovne napake, čudno oblikovane stavke ali prevedeno besedilo.
  • Od vas zahteva takojšnje ukrepanje – npr. »vaš paket bo vrnjen, če ne poravnate stroškov«.
  • Povezava v sporočilu vodi na naslov, ki se razlikuje od uradne spletne strani dostavne službe.
  • Zahteva vnos številke vaše plačilne kartice ali drugih osebnih podatkov.

Če prejmete takšno sporočilo, nikoli ne klikajte na povezavo in ne vnašajte svojih podatkov.
 

Kaj storiti, če prejmete sumljivo sporočilo?

  • Sporočilo izbrišite ali ga označite kot neželeno pošto (spam).
  • Ne odpirajte povezav in ne vnašajte podatkov o kartici.
  • Stanje naročila preverite neposredno na uradni spletni strani spletnega trgovca ali dostavne službe.
  • Če ste že vnesli podatke o kartici, nemudoma kontaktirajte banko, da kartico blokira in prepreči morebitno zlorabo.

Kaj storiti ob sumu na prevaro?

Če sumite, da ste žrtev prevare lahko to prijavite:

  • bančnemu skrbniku osebno v poslovalnici oziroma na e-naslov skrbnika,
  • prek e-pošte na naslov  info@intesasanpaolobank.si

Povezane vsebine

Lažne spletne trgovine so v porastu - prepoznajte jih!

Poskrbite za varnost spletnih plačil

Poskrbite za vašo varnost na spletu

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet