Kaj storiti, če gre na dopustu kaj narobe?

Hitri vodnik za stik z banko (v tujini)

Poletje je čas sprostitve, potovanj in novih doživetij. A tudi na dopustu se lahko zgodi kaj nepričakovanega – izgubljena kartica, nepooblaščena transakcija ali tehnična težava pri plačilu. Ko se znajdemo v tujini brez dostopa do sredstev, je vsaka minuta dragocena. Prav zato je pomembno, da vnaprej veste, kako ukrepati in kako hitro stopiti v stik z banko.

Kaj najprej storiti v primeru izgubljene ali ukradene kartice?

Če ugotovite, da ste izgubili kartico ali sumite, da vam jo je nekdo ukradel, je ključno, da takoj ukrepate. Najhitrejši način, da zaščitite svoja sredstva, je začasna blokada kartice. To lahko storite s klicem na 24-urni Servisni center za kartično poslovanje na +386 (0)5 666 12 56, ki je dosegljiv tudi iz tujine. Zato vam svetujemo, da si to številko kar takoj shranite v imenik na vašem mobilnem telefonu!

Druga možnost pa je, da stopite v stik z vašo poslovalnico prek klepeta v mobilni oz. spletni banki.

Kaj pa, če opazim sumljivo transakcijo?

Med dopustom se pogosto sprostimo in morda manj redno preverjamo stanje na bančnem računu. Svetujemo vam, da imate v mobilni banki vklopljena obvestila o transakcijah – bodisi prek SMS sporočil o prometu ali potisnih obvestil v mobilni banki. Tako boste takoj opazili, če pride do izvedbe transakcije, ki je niste opravili vi.

V primeru suma zlorabe kartice ali napačnega zneska transakcije, kartico začasno blokirajte in kontaktirajte banko (kot opisano v zgornjem primeru). Postopek reklamacije (če je šlo za neavtorizirano transakcijo) lahko sprožite neposredno prek spletne strani Intese Sanpaolo Bank ali v poslovalnici po vrnitvi. Pomembno je, da to storite čim prej.

Zakaj kartica ne deluje?

Zgodi se lahko, da kartica v tujini ne deluje – razlog pa je pogosto povsem tehničen ali nastavitveni. Preden vas zaskrbi, preverite nekaj osnovnih možnosti:

  • Ali imate dovolj sredstev na računu?
  • Ali imate omogočeno uporabo kartice v tujini ali pa imate morda vklopljeno omejitev?
  • Morda ste že dosegli dnevni limit?

Vse navedeno lahko preverite v mobilni banki, kjer lahko tudi sami omogočite uporabo kartice v tujini.

Včasih je težava za nedelovanje bančne kartice lahko tudi na strani trgovca ali POS terminala – zato vedno poskusite še enkrat ali pri drugem ponudniku.
 

Varnost na prvem mestu – tudi na počitnicah


Dopustniško sproščenost izkoriščajo tudi spletni prevaranti. Med najpogostejše oblike prevar spadajo lažna e-sporočila, prek katerih vas poskušajo zvabiti k razkritju podatkov ali vas prepričati, da si na telefon namestite aplikacijo za oddaljen dostop.

Zato nikoli ne posredujte svojih osebnih ali bančnih podatkov prek e-pošte ali telefonskih klicev, tudi če se sogovornik predstavi kot predstavnik banke. Intesa Sanpaolo Bank od vas nikoli ne bo zahtevala vašega PIN-koda ali dostopa do spletne oz. mobilne banke prek telefona. Če prejmete sumljivo sporočilo, ga prezrite in obvestite banko.

Kaj lahko uredim že pred odhodom?

Da boste na dopustu res brez skrbi, svetujemo, da še pred odhodom preverite naslednje:

  • Možnost uporabe kartice v tujini: Preverite, kako imate nastavljen t. i. Geonadzor. Svetovni profil vam omogoča plačevanje povsod, medtem ko vam Omejeni profil omogoča uporabo le v manjšem številu držav, ki so se prilagodile novim Evropskim varnostnim standardom. Med njimi so sicer vse naše sosednje države: Hrvaška, Italija, Avstrija in Madžarska.
    V mobilni banki to uredite tako, da v sklopu Moje kartice izberete želeno bančno kartico in kliknete na lebdeči gumb v spodnjem desnem kotu. Tam izberete Geonadzor in določite ustrezne nastavitve.
     
  • Preverite, kakšen je vaš dnevni in mesečni limit za uporabo kartice na prodajnem mestu, bankomatu in na spletu. 
    Za ogled informacij v mobilni banki pojdite v sklop Moje kartice, izberite želeno bančno kartico, kliknite na lebdeči gumb v spodnjem desnem kotu in izberite postavko Limiti. Za spremembe vrednosti limitov se morate oglasiti v poslovalnici, zato je pomembno, da jih preverite že pred odhodom na dopust.
     
  • Poskrbite za ažurnost vaših kontaktnih podatkov: Pomembno je, da banka razpolaga z vašim aktualnim e-naslovom in telefonsko številko, da vas lahko kontaktira v primeru nujne situacije.
    Tudi kontaktne podatke lahko preverite v mobilni banki. Do njih dostopate prek sklopa Nastavitve, zavihka Profil. Tam lahko sami uredite svoj e-naslov, za spremembo telefonske številke pa se morate zaradi varnosti oglasiti v poslovalnici.
     
  • Uredite si obvestila o transakcijah: Obvestila o transakcijah lahko, kot že omenjeno, prejemate na dva načina:
    • Sklenete lahko enega izmed treh paketov SMS obveščanja.
    • Nastavite si prejemanje brezplačnih potisnih obvestil v mobilni banki.
      V mobilni banki pojdite v sklop Nastavitve, zavihek Obvestila. Tam si lahko sami natančno nastavite, katera obvestila želite prejemati od banke.

Naš nasvet: pripravite se vnaprej – in uživajte v brezskrbnem dopustu

Dopust naj bo čas oddiha, ne neprijetnih presenečenj. Zato poskrbite, da boste pred odhodom ustrezno pripravljeni, v primeru težav pa boste vedeli, kako hitro ukrepati.

 

Datum objave: 17. 6. 2025

Povezane vsebine

Nasveti za uporabo bankomatov v tujini
Kako na brezskrben dopust?
Uporaba plačilnih kartic na počitnicah v tujini
Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 21:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet