Pomembno je biti obveščen, da lahko skupaj preprečimo spletne goljufije!
- Vedno z vami: 24 ur na dan smo vam na voljo, da vam odgovorimo in razjasnimo vaše dvome.
- Kako odkriti prevaro? Sledite našim nasvetom in ne postanete žrtev prevare.
- Vedno transparentno: Opomnik: banka od vas nikoli ne bo zahtevala, da z njo delite osebne podatke.
Naučite se zaščititi sebe in svoje osebne podatke
Pred izvajanjem kakršnih koli spletnih aktivnosti upoštevajte priporočila, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju.
Kibernetska varnost
Kaj je kibernetska varnost in zakaj je tako pomembna?
Kibernetska varnost predstavlja področje, povezano z varnostjo informacijske tehnologije, z namenom obrambe sistemov in ljudi pred napadi kibernetskih kriminalcev, ki poskušajo ukrasti osebne podatke, denar in informacije.
Število kibernetskih napadov s pomembnimi učinki se je v zadnjih petih letih več kot podvojilo, še zlasti pa v zadnjih dveh letih zaradi krize Covid-19, ki je dramatično spremenila življenje milijard strank.
Samo v letu 2020 je bilo registriranih 1.871 resnih napadov v javni domeni.
Prišlo je do povečanja kibernetskih napadov po vsem svetu, in sicer v letu 2020 za 12 % v primerjavi z letom 2019 ter za kar 66 % v primerjavi z letom 2017.
Spopadanje s kibernetskimi napadi
Kako lahko podjetja zmagajo v boju proti kibernetskim napadom?
- Podjetja lahko začnejo najemati usposobljene strokovnjake za kibernetsko varnost.
- Veliki subjekti, kot so banke, morajo stranke ozaveščati o dejstvu, da skrbijo za digitalno varnost svojih strank in od njih nikoli ne zahtevajo, da delijo osebne podatke prek SMS-a, e-pošte ali drugih kanalov.
- Vsa podjetja morajo posvečati pozornost svoji neposredni kontaktni podpori (klepetalni bot, klepet, kontaktni obrazci) in ozaveščati stranke, da jih uporabijo v primeru dvoma ali potreb.
- Podjetja morajo stranke obveščati o prevarah v spletnem bančništvu tako, da z njimi delijo konkretne primere prevar.
Kako se lahko izognete kibernetskim napadom? Kaj storiti in česa ne?
Pravilno postopanje:
- Vedno preverite izvor prejetega sporočila.
- Bodite pozorni na podrobnosti in preverite slovnične napake v besedilu, ki ga prejmete.
- Obrnite se na banko in zahtevajte potrditev, da so komunikacijo poslali njihovi operaterji.
- Na računalnik namestite protivirusni program s funkcijami proti lažnemu predstavljanju.
Nepravilne prakse:
- Nikoli ne ponujajte svojih osebnih podatkov, če pa so podatki zahtevani, ne odgovarjajte na sporočilo.
- Nikoli ne kliknite na poslane povezave in ne prenašajte prilog in slik z SMS-a.
- Nikoli ne odgovarjajte na SMS, ki zahteva vašo kodo PIN ali geslo.
- Ne prenašajte denarja na drug račun na zahtevo. Banka od vas tega ne bo nikoli zahtevala.
Katere vrste kibernetskih napadov poznamo?
Obstajajo različne vrste kibernetskih napadov. Tudi, če delujejo vsakokrat na drugačen način, je njihov cilj jasen. Prvi korak za njihovo preprečevanje in premagovanje je poznavanje različnih tipologij:
Spletne goljufije:
- lažno predstavljanje,
- vishing (Ribarjenje prek telefonskih klicev),
- smishing (Ribarjenje prek sporočil SMS).
To so glavni načini kraje osebnih podatkov za spletne kriminalce.
Spletne prevare:
- naložbena prevara,
- prevara izvršnega direktorja,
- sentimentalna prevara,
- prevara pri spletnem nakupovanju,
- denarne mule,
- ...
Več informacij o teh in drugih prevarah ter goljufijah si preberite na strani o varni uporabi spleta.
Cilj teh spletnih prevar je napad na premoženje posameznikov in poslovnih subjektov.