• Na voljo ni predlogov.
Trajnostni razvoj

Bančništvo za trajnostno prihodnost vseh izmed nas

Vodilni pri Intesi Sanpaolo opisujejo ključne strategije, ki bodo banki in njenim strankam omogočile doseči dejanske spremembe za družbo in okolje.

Giulia Rhodes

01/04/2021

»Če moramo doseči spremembe za naše okolje in za bolj trajnostno gospodarstvo, jih moramo tudi financirati,« je povedala Elena Flor, vodja korporativne in družbene odgovornosti Intese Sanpaolo, na nedavnem webinarju banke na temo vplivnega bančništva. »Usmeritev v okolje, družbo in upravljanje prinaša velikansko priložnost.«

Ga. Flor je ena izmed sedmih višjih vodij banke, ki je sodelovala na okrogli mizi. V prvem članku smo predstavili razmišljanja treh govorcev, v tem članku pa predstavljamo še vpoglede štirih govorcev na dogodku, ki ga je organizirala mednarodna divizija hčerinskih bank (ISBD).

Ga. Flor, ki že skoraj dve desetletji deluje na področju trajnostnih financ, je opomnila, da se kontekst okolja, družbe in upravljanja hitro spreminja. »Na začetku je šlo za nekakšno filantropijo, zdaj pa je to postala strategija,« je povedala. »Dotika se načina, kako poslujemo.«

Vsako podjetje, ki verjame, da lahko počiva na lovorikah svojega delovanja na področju okolja, družbe in upravljanja ter verjame, da je s tem delo opravljeno, se moti: »Prisoten je vse večji zakonodajni pritisk. Zanimanje deležnikov narašča: investitorji pri izbiri delnic proučijo dejavnike okolja, družbe in upravljanja. Stranke in zaposleni naredijo enako, ko izbirajo produkte ali zaposlitev. In konkurenca je bolj dejavna kot kadar koli prej.«
 

"Pot na področju okolja, družbe in upravljanja prinaša velikansko priložnost."

Elena Flor, vodja korporativne in družbene odgovornosti Intese Sanpaolo

Ta »pozitivni pritisk« in zunanji nadzor dajeta zagon, je dodala ga. Flor. Banka je ponosna na to, da je kot edina italijanska banka uvrščena v indeks trajnostnega razvoja  Dow Jones.

A pot do tega, da banka postane vplivna, ni enostavna. »Prag se nenehno zvišuje. Izjemno težko je biti vodilni na tem področju.« Vendar je po njenih besedah to vredno vsega truda. Sodeč po raziskavah imajo podjetja, ki so uspešna na področju okolja, družbe in upravljanja, boljše finančne rezultate na srednji in dolgi rok. So bolj odporna in imajo nižji profil tveganja.«

Prehod na model krožnega gospodarstva, za razliko od linearnega modela »naredi-uporabi-zavrzi«, je dolgoročna zaveza Intese Sanpaolo, globalnega partnerja organizacije Ellen MacArthur Foundation na področju finančnih storitev.

Massimiano Tellini, vodja krožnega gospodarstva pri Centru za inovacije banke, je izpostavil vlogo finančnih storitev pri omogočanju tega temeljnega prehoda. »Finance igrajo ključno vlogo pri vzpostavljanju novega gospodarstva,« je povedal. V času, ko se soočamo s posledicami covida-19, je ta naloga še toliko bolj pomembna. "Finance so vedno predstavljale osnovo za okrevanje in obnovo."

Dodal je, da mora pristop temeljiti na sodelovanju in biti skladen v vseh dobavnih verigah. »Imeti moramo skupen nov cilj, v okviru katerega lahko vsi pomagamo. Evropsko gospodarstvo je prevzelo vodilno vlogo pri okrevanju in vzpostavljanju boljšega stanja od prejšnjega. Zdaj [ko je predsedovanje v ZDA prevzel Biden] imamo nov globalni kontekst.«

Banke morajo pomagati svojim strankam, »da spremenijo svoje poslovne modele, ponovno premislijo o ustvarjanju vrednosti in zmanjšajo profil tveganja pri poslovanju«.

Krožno gospodarstvo ponuja potrebna orodja. Tellini navaja perečo tematiko plastike. »Osredotočimo se na vire težav in ne le na njihove učinke. Plastike ni mogoče kompostirati, zato sodelujemo s podjetjem, ki proizvaja embalažo za hrano, ki se jo lahko kompostira. Material, ki ima škodljive učinke, lahko zamenjamo z nečim obnovljivim.«
 

"Banke morajo pomagati svojim strankam, da spremenijo svoje poslovne modele in ponovno premislijo o ustvarjanju vrednosti."

Massimiano Tellini, vodja krožnega gospodarstva, Center za inovacije, Intesa Sanpaolo

Rezultati so poslovni pristopi in metode, ki imajo sposobnost obnavljanja »naravnega kapitala«, ter spremenjen poslovni model, ki je manj izpostavljen spremenljivkam in tveganjem razpoložljivosti virov, sprememb cen in prekinitve poslovanja v dolgih vrednostnih verigah.

Prav tako ključnega pomena za trajnostno poslovanje je zagotavitev, da so ljudje – njihove potrebe in način življenja – gonilna sila inovacij, je povedal Luigi Ruggerone, vodja analiz trendov in uporabnih raziskav in Tellinijev kolega pri Centru za inovacije Intese Sanpaolo.

»Naše poslanstvo je raziskati novo tehnologijo in ideje ter prepoznati inovacije, ki bodo prevladale,« je pojasnil. V Laboratoriju za umetno inteligenco in Laboratoriju za nevroznanost Centra za inovacije raziskujejo nove možnosti, njihove potencialne uporabe in vrednost za banko in njene deležnike.

»Poglavitni cilj tehnologije mora biti izboljšanje življenja,« je povedal Ruggerone. »To so lahko roboti, ki bi pomagali otrokom z avtizmom pri samostojnem oblačenju, ali pa uporaba  umetne inteligence za pomoč strankam pri pripravi modeliranja za napovedovanje podnebnih pogojev.«

Ruggerone ima veliko zanimivih idej, ki bi jih lahko predstavil, a izpostavil je dva trenda, ki sta po njegovem mnenju posebej pomembna pri ustvarjanju novih priložnosti v času, ko industrije in družbe stremijo k večji trajnosti.

Prva je tehnologija za izboljšanje zdravja in življenjskega kroga ljudi. »Družbi bo to pomagalo postali bolj zdrava in bolje zaščitena pred boleznimi, poleg tega bo omogočilo tudi pomoč tistim, ki jo potrebujejo,« je povedal. Uporaba umetne inteligence pri določanju zaporedja genoma covida-19, je eden izmed nedavnih primerov.
 

"Poglavitni cilj tehnologije mora biti izboljšanje življenja."

Luigi Ruggerone, vodja analiz trendov in uporabnih raziskav, Center za inovacije, Intesa Sanpaolo

Ključnega pomena so tudi inovacije na področju transporta in mobilnosti – fokus pospeševalca zagonskih podjetij v Centru za inovacije. »To so novosti, ki bodo pomembne za vse nas,« je dodal.

Vendar pa načrtovanje boljše prihodnosti pomeni tudi izmenjavo zakladov iz preteklosti, kot je poudarila Laurence Aliquot, direktorica za promocijo kulture, marketinga in partnerstva na oddelku za umetnostno, kulturno in zgodovinsko dediščino Intese Sanpaolo. »V vlogi vplivne banke moramo seveda prispevati h gospodarski rasti države, poleg tega pa tudi k njenemu kulturnemu in družbenemu razvoju. Umetnostna dediščina Italije pripada človeštvu. Je pomemben steber družbene vloge Intese Sanpaolo.«

Dodala je, da je umetnost izjemno pomembna gospodarska prednost, ki privablja turiste in odpira delovna mesta. Vendar pa je tudi njena manj konkretna vrednost – v prihodnosti, v kateri želijo imeti podjetja bolj pozitiven vpliv – ogromna. »Mi, kot banka, ne nudimo oprijemljivih dobrin, temveč odnos, ki temelji na zaupanju, zlasti kar zadeva finance. To je enostavno izgubiti in zapleteno izgraditi. To delo kaže, da nam je mar in nam pomaga ustvariti vez z našimi strankami in deležniki.«
 

"V vlogi vplivne banke moramo seveda prispevati h gospodarski rasti države, poleg tega pa tudi k njenemu kulturnemu in družbenemu razvoju."

Laurence Aliquot, direktorica za promocijo kulture, marketinga in partnerstva, oddelek za umetnostno, kulturno in zgodovinsko dediščino, Intesa Sanpaolo

Vpletenost podjetij v umetnost mora biti koristna za širšo družbo, je povedala ga. Aliquot. »Ne želimo, da bi bile čudovite slike razstavljene v sejnih sobah. Vedno smo jih želeli deliti s skupnostjo.«

Trem javnim muzejem Gallerie d’Italia banke se bo v Torinu naslednje leto pridružil še četrti, ki bo posvečen fotografiji in digitalni umetnosti. Skupnostim v Italiji pa prinaša prednosti tudi dolgoročen program za obnovitev. Kot je povedala ga. Aliquot: »Ne odločamo se le za slavna dela, temveč izbiramo tudi takšna, ki imajo lokalno vrednost in jih tako vrnemo skupnosti.«

»Zgodovina je del naše prihodnosti,« je dodala. »Prek deljenja naše skupne dediščine in vrednot bomo pomagali spremeniti svet.«
 

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 18:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet