• Na voljo ni predlogov.
članek

Mednarodna služba za hčerinske banke: izvoz kakovostnega bančništva

Marco Rottigni, ki je na čelu te službe od svojega imenovanja v letu 2020, jo je skozi čase, polne izzivov, popeljal k uspehu. Zdaj pogled usmerja v prihodnost, polno visokokakovostne rasti.

08/05/2023

Mednarodna služba za hčerinske banke (International Subsidiary Banks Division, ISBD) bančne skupine Intesa Sanpaolo je kljub globalnim finančnim pretresom zaradi covida-19 in vojne v Ukrajini v zadnjih treh letih dosegla izjemen uspeh. 

Skupna sredstva službe so se od leta 2019 povečala za skoraj 24 %, v letu 2022 pa je dosegla504 milijone neto dobička, kar je znatno več od dobička v letu 2021. Služba ISBD zdaj k dobičkom širše skupine prispeva 14 %. 

»Povsem prepričan sem, da lahko te rezultate sčasoma še izboljšamo,« pravi Marco Rottigni, vodja službe ISBD. »Ker temeljijo na naših sposobnostih in vrednotah, ki jih ta služba izraža.«

Rottigni je vodilno funkcijo prevzel 1. januarja 2020, zato je mogoče reči, da je bil njegov mandat poln izzivov, vključno z globalno pandemijo in vojno. 

 

Uspeh v raznolikosti

Rottigni uspeh v tem negotovem obdobju pripisuje trdemu delu vedno bolj raznolike ekipe 21.000 članov, ki delujejo v tej službi, ter dejstvu, da cenijo raznolikost in razlike. 

»V mednarodni službi je na vodstvenih mestih več kot 43 % žensk,« pravi Rottigni. »Mislim, da je to jamstvo za prihodnost. V splošnem cenimo raznolikost – in to je tisto, kar nas bogati.« Na sedežu mednarodne službe dela 300 članov osebja, ki prihajajo iz 21 držav in govorijo 19 jezikov.

»Naša zasnova je takšna, da dovoljujemo različnost in se sprejemamo v raznolikosti, ki jo izražamo, ta pa se seveda pretvarja v bogastvo in vrednote.«

Rottigni uspeh mednarodne službe pripisuje tudi kulturi sodelovanja s širšo bančno skupino Intesa Sanpaolo. Služba ISBD namerava z izkoriščanjem značilnih sposobnosti službe IMI za korporativno in investicijsko bančništvo zlasti širiti svoje dejavnosti v naložbenem bančništvu in na globalnih trgih, skupaj z banko Banca dei Territori ustanoviti mednarodno poslovno svetovalno službo za mala in srednja podjetja ter v sodelovanju s službo bančne skupine Intesa Sanpaolo za zasebno bančništvo in družbo Eurizon razviti model storitev za zasebne stranke.

Rottigni meni, da so prav zaradi tega timskega dela vsi močnejši. 

"Mednarodna služba je zelo prilagodljiva – mislim, da je tako predvsem zaradi kulturnih razlik, ki so prisotne v njej.
Vsi njeni zaposleni resnično živijo internacionalizacijo."

Marco Rottigni, vodja Mednarodne službe za hčerinske banke, bančna skupina Intesa Sanpaolo

Globalni pogled

Po Rottignijevem mnenju ima služba ISBD – ki je prisotna v 12 državah – dvojno nalogo. Prva je promocija gospodarskih in komercialnih dejavnosti Italije na drugih ozemljih. Druga pa je razvijanje gospodarstev, v katerih banka deluje. 

V tem pogledu ima služba ISBD zaradi svojega strateškega položaja vlogo »mostu v Italiji« za mala in srednja podjetja z mednarodnim profilom. Poleg tega razvoj globalnega gospodarskega in geopolitičnega okolja, ki je posledica covida-19 ter konflikta med Rusijo in Ukrajino, vpliva na strukturo vrednostnih verig in mednarodne logistike. 

Odpira tudi dragocene priložnosti za evrosredozemsko območje – zlasti Srednjo in Jugovzhodno Evropo ter države Bližnjega vzhoda in Severne Afrike –, zato lahko služba ISBD izkoristi svoj privilegirani položaj, ki ga ima na tem območju.

Mnoge banke službe ISBD so na svojih domačih ozemljih zelo spoštovane – prejemajo nagrade in se na lestvicah uvrščajo visoko, kar je znak, da so italijanske inovacije v bančništvu uspešno izvožene. Banca Intesa Beograd v Srbiji je, na primer, že sedmo zaporedno leto imenovana za najboljšo banko v državi.
 
»Lahko rečemo, da so naše banke zdaj najboljše – ne zaradi učinka enega izjemnega leta, ampak zaradi kontinuitete,« pravi Rottigni.

»To moč, ki izhaja iz dejstva, da pripadamo eni vodilnih evropskih bančnih skupin, pretvarjamo v podporo rasti lokalnih realnih gospodarstev – tako podjetij kot gospodinjstev –, pri čemer se ponašamo s tem, da smo trdno zavezani družbeni odgovornosti podjetij.«

 

Vojna v Ukrajini

Vendar delovanje na različnih ozemljih še zdaleč ni enostavno. Del portfelja službe ISBD je Pravex Bank v Ukrajini, katere 850 zaposlenih ves čas konflikta ohranja podružnice odprte za stranke.

»Našim ljudem v tej državi, ki delujejo v neugodnih razmerah, a nikoli niso opustili kontinuitete, moram dati priznanje in se jim iz srca zahvaliti,« pravi Rottigni.

»To, kako so banke v naši soseščini ob mejah Ukrajine nudile podporo, je nekaj, na kar sem še posebej ponosen.

Dejstvo, da je bilo toliko spontane solidarnosti tudi v temnih časih – ki v mnogih pogledih še vedno ostajajo temni –, me navdaja z mislijo, da delamo v prav posebni ustanovi.«  

 

Prihodnji cilji

Rottigni, ki se bo oprl na uspeh preteklih treh let, ob tem pa bo zazrt v prihodnost, se bo usmeril h kombinaciji upravljanja tveganj in poslovnega razvoja, pri tem pa si prizadeval za visokokakovostno rast. »Čarobna formula je banka, ki lahko združuje vsakodnevne dejavnosti komercialnega bančništva z manj običajnimi, izjemnimi dejavnostmi – takšnimi, ki nas bodo popeljale v prihodnost,« še pravi.

Rottigni meni, da bo ta rast dosežena le z nadaljnjo zavezo širše skupine k načelom ESG (okolje, družba, upravljanje), ki so v najnovejšem poslovnem načrtu bančne skupine Intesa Sanpaolo Group močno poudarjena.

»Podatki dokazujejo, da ne znamo ustvarjati le prihodkov, ampak znamo ustvarjati zdrave prihodke, ki upoštevajo tudi etična načela,« pravi Rottigni.

»V mislih imam umeščanje na podlagi konkurenčnosti, na primer v obsežnem okolju, kakršno je okolje načel ESG na splošno: v teh državah želimo spodbujati skladen razvoj, ki bo skozi čas trajnosten in ki bo, seveda, združljiv z okoljem, v katerem gostujemo.«

V službi ISBD sta prilagodljivost in prihodnji uspeh mogoča le zaradi kulture širše blagovne znamke Intesa Sanpaolo kot celote: zaveze k visokokakovostnemu, inovativnemu in vplivnemu bančništvu.

Kot pravi Rottigni: »V skupnosti, ki jo preveva namen z močno identiteto blagovne znamke, je mogoče ustvariti kar koli.«
 

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 18:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet