Varno na spletu
26.06.2024
Ste vedeli, da je bilo lani zabeleženo skoraj 5-kratno povečanje napadov prek sporočil SMS? Pošiljanje sporočil SMS z lažnim predstavljanjem (angl. »smishing«) je način, s katerim poskušajo sleparji prek sporočila SMS pridobiti osebne, finančne ali varnostne podatke.
Zasebna sporočila SMS in sporočila prek aplikacij kot so Viber, Whatsapp, Messenger so še posebej nevarna, saj taka sporočila prejemniki običajno obravnavamo z večjo mero zaupanja.
Kako prepoznamo smishing napad?
Sporočilo SMS običajno vsebuje zahtevo, da kliknete na povezavo ali pokličete telefonsko številko, da »potrdite«, »posodobite« ali »ponovno aktivirate« vaš račun. Vendar povezava vodi na lažno spletno mesto, telefonska številka pa je od prevaranta, ki se predstavlja kot verodostojno podjetje.
Najpogostejši primeri smishing prevar:
- Sporočila v imenu banke, ki obveščajo, da je prišlo do blokade kartice ali da banka zaostruje varnostne ukrepe.
- Napadalci žrtvam v imenu pošte ali drugih dostavljavcev pošiljajo sporočila o težavah pri dostavi paketa.
- Pogosta so tudi smishing sporočila, ki obljubljajo brezplačne produkte ali storitve znanih podjetij.
Kako se zaščitimo?
- Ne klikajte na povezave, priloge ali slike, ki jih prejmete v nezahtevanih sporočilih SMS, ne da bi prej preverili pošiljatelja.
- Ne hitite. Vzemite si čas in preverite vse potrebno, preden se odzovete.
- Nikoli ne odgovarjajte na sporočilo SMS, ki zahteva vaš PIN, geslo za spletno banko ali kakršne koli druge varnostne poverilnice.
Če menite, da ste morda odgovorili na lažno predstavljanje prek sporočila SMS in razkrili svoje bančne podatke, se takoj obrnite na vašo banko.
Preberite si tudi več informacij o drugih oblikah spletnih prevar.