Kaj je SISBIZ?
SISBIZ je informacijski sistem izmenjave podatkov in informacij o zadolženosti poslovnih subjektov. Članom sistema omogoča dostop do individualiziranih podatkov o zadolženosti posameznega poslovnega subjekta. Vzpostavljen je z namenom učinkovitega ocenjevanja in obvladovanja kreditnega tveganja pri kreditodajalcih, vzpodbujanja politik in ukrepov za odgovorno kreditiranje ter vzdržno zadolževanje in preprečevanje prekomerne zadolženosti poslovnih subjektov.
Banka Slovenije kot upravljavec sistema SISBIZ upravlja sistem v skladu z Zakonom o centralnem kreditnem registru (ZCKR). Člani SISBIZ so odgovorni za pravilnost in ažurnost podatkov, ki se obdelujejo v sistemu SISBIZ ter zagotavljajo popravek napačnih podatkov v skladu z ZCKR in podzakonskimi akti.
V sistem izmenjave SISBIZ so vključeni podatki, ki se nanašajo na dejansko in potencialno zadolženost in korektnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti poslovnih subjektov.
Podatki o posameznem kreditnem poslu oziroma drugi izpostavljenosti se v sistemu SISBIZ hranijo in so dostopni za izmenjavo štiri leta po prenehanju obveznosti, ki izhaja iz kreditnega posla oziroma druge izpostavljenosti. Dogodki 310/313 ter 145/146 se hranijo 4 leta od datuma teh dogodkov, prav tako se hrani bonitetna ocena pravne osebe 4 leta, v kolikor prej ne nastopijo razlogi za arhiviranje zadnjega posla.
Član sistema lahko skladno z ZCKR, dostopa do podatkov v sistemu izmenjave informacij in te podatke uporablja izključno za namen:
- ocene kreditne sposobnosti kreditojemalca in kreditnega tveganja, ki bi s sklenitvijo posameznega kreditnega posla lahko nastalo za tega člana ali vključenega dajalca kreditov ali ki je nastalo v zvezi z izvajanjem kreditnega posla;
- reklamacije, izterjave, revizije in posodabljanja podatkov, ki se vključujejo v sistem izmenjave informacij.
Več informacij o sistemu SISBIZ je dostopnih na spletnem naslovu SISBIZ in v zloženki SISBIZ (.pdf).
Banka Slovenije kot upravljavec sistema izmenjave informacij SISBIZ v skladu z ZCKR zagotavlja poslovnemu subjektu pravico do seznanitve z obdelavo lastnih zaupnih podatkov, ki se v sistemu SISBIZ nanašajo nanj. Dostop do podatkov je omogočen prek spletne aplikacije – Moj SISBIZ.
Vpogled poslovnemu subjektu omogoča pridobitev naslednjih podatkov in informacij:
- informacije, ali se zaupni podatki v zvezi s poslovnim subjektom obdelujejo v sistemu izmenjave informacij ali ne;
- vseh podatkov, ki se o tem poslovnem obdelujejo v sistemu SISBIZ, vključno z informacijo o tem, kateri kreditodajalec oz. član sistema je posredoval podatke v sistem SISBIZ;
- informacije o tem, kdaj, na kakšni podlagi in za kakšen namen je posamezni član sistema dostopal do teh podatkov, razen če zakon izrecno prepoveduje posredovanje teh informacij.
Če poslovni subjekt utemeljeno nasprotuje posameznim podatkom, ki se o njem izmenjujejo prek sistema SISBIZ, lahko zahteva njihov izbris, spremembo ali popravek pri članu sistema, ki je poročal sporne podatke. Pravico do popravka lahko poslovni subjekt uveljavlja:
- prek spletne aplikacije Moj SISBIZ z vnosom pritožbe. V primeru vnosa pritožbe preko aplikacije Moj SISBIZ se pritožba brez časovnega zamika avtomatsko preusmeri h konkretnemu članu v reševanje;
- pisno z obrazcem Zahteva poslovnega subjekta za popravek (.pdf), ki ga osebno ali po pošti vloži pri članu sistema, ki je sporne podatke poročal v sistem SISBIZ ali pri Banki Slovenije.
Član sistema ali upravljavec sistema najkasneje v roku 20 delovnih dni (rok, ki ga določa ZCKR) od prejema pisne zahteve (.pdf) poslovni subjekt obvesti, ali je zahteva utemeljena ali ne, na način, ki ga poslovni subjekt opredeli v zahtevi in hkrati v istem roku izvede popravke v sistemu SISBIZ.