• Na voljo ni predlogov.

Poskrbite za vašo varnost na spletu

Preverite, kako se zaščititi pred najpogostejšimi spletnimi prevarami in pastmi.

Informiranost je ključna za varno uporabo spleta

Naše življenje se vse bolj seli na splet. Ta premik je še dodaten »pospešek« dobil v zadnjem letu, v času epidemije koronavirusa. Njegove številne prednosti so v tem času začeli spoznavati tudi tisti, ki spletnih storitev prej niso uporabljali ali pa so to počeli le redko.

Tudi v Intesi Sanpaolo Bank vse bolj razvijamo elektronsko poslovanje, s čimer vam omogočamo, da vedno več storitev lahko opravite kar iz varnega in udobnega zavetja vašega doma, z uporabo spletne in mobilne banke. Pri tem pa je pomembna tudi skrb za »opismenjevanje« strank za varno uporabo teh storitev.

V banki se zavedamo, da je varnost naših aplikacij za naše stranke ključnega pomena, zato izpolnjujemo vse najvišje varnostne standarde in z najsodobnejšimi tehnologijami zagotavljamo visoko stopnjo varnosti pri elektronskih komunikacijah s komitenti. Vendar pa zgolj to ni dovolj: pomembno je, da tudi uporabniki sami poskrbite za varno uporabo spleta z upoštevanjem varnostnih napotkov.

Vsi smo že kdaj slišali za nenavadna elektronska sporočila neznancev iz dežel tretjega sveta z navodilom za takojšnje nakazilo denarja in se čudili, kako lahko kdo naivno »nasede« takšni prošnji. Vendar pa je dejstvo, da smo ljudje različno dobro poučeni in vešči uporabe spleta, pa tudi prevaranti svoje tehnike nenehno nadgrajujejo in izumljajo vedno nove načine, kako priti do tujega denarja. V zadnjem letu smo tako ob povečani uporabi spleta zaznali tudi porast spletnih prevar.

Zelo pomembno je, da se zavedate, da so zlorabe možne, da poznate nevarnosti, ki prežijo na vas pri elektronskem poslovanju, predvsem pa, da se znate pred njimi zaščititi.

Poskrbite za varnost gesel

  • Uporabljajte zapletena in raznolika gesla za različne račune.
  • Gesla spremenite vsakih nekaj mesecev.
  • Vaših gesel ne delite z drugimi.
  • Uporabljajte varen računalnik s protivirusnimi programi, ki ščitijo vaše podatke in gesla ter varno internetno povezavo.

Skrb za varnost gesel in osebnih podatkov je osnova varnega digitalnega poslovanja. Preberite si tudi devet zlatih pravil, kako se lahko izognemo oz. bistveno zmanjšamo verjetnost zlorabe.

 

 

Prepoznajte spletne prevare

Socialni inženiring je najpogosteje uporabljena tehnika v primerih zlorabe osebnih podatkov. Prevarant vas lahko nagovori prek različnih kanalov in vas, pod pretvezo, da potrebuje denar za plemenite namene, poskuša prepričati, da z njim delite zaupne osebne finančne ali varnostne podatke.

  • Ne odzivajte se na e-poštna sporočila, ki zahtevajo vaše osebne podatke in podatke o plačilni kartici.
  • Ne odpirajte prilog ali povezav v sumljivih elektronskih sporočilih (povezave vas želijo usmeriti na lažno spletno mesto ali lažni e-poštni naslov za zbiranje osebnih in finančnih podatkov).

Spoznajte še druge vrste spletnih prevar.

 

Previdno pri spletnem nakupovanju

Spletni nakup zaradi hitrosti, enostavnosti in udobja predstavlja nov mejnik nakupovanja. Vendar je pomembno, da:

  • Izberete zanesljive in znane spletne trgovine (ne uporabljajte povezav, pridobljenih po e-pošti ali v družabnih omrežjih).
  • Raziščete spletno trgovino, pri kateri naročate prvič.
  • Plačujete s karticami samo, če imate varno internetno povezavo.
  • Podatkov o karticah ne pošiljate po e-pošti ali drugih komunikacijskih storitvah (WhatsApp, Viber, Messenger, SMS ...).

Preberite si več priporočil za varno spletno nakupovanje.

 

Skrbno ravnajte z bančnimi karticami

Na spletu najpogosteje plačujemo prav s karticami. Pri tem upoštevajte naslednje:

  • Ne vpisujte številke plačilne kartice povsod, kjer jo od vas zahtevajo, temveč le takrat, ko ste se že odločili za nakup in dejansko želite plačati s plačilno kartico.
  • Prek spleta plačujte le tistim ponudnikom, za katere veste, da so verodostojni, varni in imajo zagotovljene varnostne zaščite na svojih spletnih straneh.
  • Obvezno poskrbite, da bo tudi vaš računalnik dobro zaščiten pred vdori, zlorabami in zlonamerno programsko opremo.

Preberite si tudi priporočila za varno rabo kartic na prodajnih mestih in bankomatih.

Kako prepoznati sporočila, ki ne prihajajo zares s strani banke?

Intesa Sanpaolo Bank redno komunicira s svojimi strankami po e-pošti ali telefonu, vendar prek teh kanalov NIKOLI ne bo zahtevala:

  • občutljivih podatkov (osebni podatki, geslo, koda PIN itd.),
  • podatkov za dostop do neposrednih bančnih storitev in pooblastila,
  • podatkov o transakcijskem računu (številka računa, limit, stanje itd.),
  • številke PIN za preverjanje pristnosti uporabnika kartice in avtorizacijo plačilnih transakcij,
  • izvedbe plačilnih transakcij ali vnos podatkov, povezanih s transakcijskimi računi in plačilnimi karticami, prek aplikacij, ki niso uradne aplikacije Banke,
  • ponovne avtentifikacije/avtorizacije, potrebne za nadaljnjo uporabo blokiranega digitalnega bančništva ali transakcijskega računa (tovrstne podatke vnašate direktno v bančne platforme in jih ne posredujete po e-pošti ali telefonu).

Datum objave: 21. 4. 2021

Povezane vsebine

Lažne spletne trgovine so v porastu - prepoznajte jih!
Poskrbite za varnost spletnih plačil
Z virtualno kartico do še varnejših spletnih nakupov

POMEMBNO!

Če posumite ali zaznate, da se na vašem računalniku dogajajo neobičajne stvari, ki bi lahko bile povezane s prevaro, prenehajte z njegovo uporabo in se o tem posvetujte z računalniškim serviserjem.
Če pa kaj neobičajnega opazite šele med uporabo spletne ali mobilne banke, takoj prekinite komunikacijo in zaprite brskalnik oz. aplikacijo ter nas o tem obvestite na e-pošto info@intesasanpaolobank.si ali nas nemudoma pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 13 18.

Potrebujete pomoč?

Tu smo za vas.

Poiščite ustrezno kontaktno številko:

Kontaktni center Intese Sanpaolo Bank
vsak delovnik 7:00 - 18:00 in sobota 8:00 - 12:00

  • klici iz Slovenije: 080 13 18
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 838

Servisni center za kartično poslovanje – 24 ur

  • klici iz Slovenije: 05 66 61 256
  • klici iz tujine: 00386 5 66 61 256

Prodaja nepremičnin: 05 66 610 10

Klepet