Piškotki
Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Vprašajte strokovnjaka

Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
   
Telefon:
Zadeva:
 
Dopolnite naročilo z vašim komentarjem (npr. že poslujem z Inteso Sanpaolo Bank):
 
Prejeti želim potrdilo o oddanem povpraševanju na e-naslov:
   

KONTAKT

Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
 
Telefon:

 
Vam najbližja poslovalnica:
Vaš komentar:
 
Prejeti želim potrdilo o posredovanem sporočilu na e-naslov:
   

Naročite svetovalca



Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
   
Telefon:
Željeni datum klica:
Željena ura klica:
Namen svetovanja:
 
Prejeti želim potrdilo o oddanem povpraševanju na e-naslov:
   

Napotki za varno rabo kartic na dopustu


Da bodo vaše počitnice čim bolj finančno brezskrbne, smo pripravili nekaj koristnih nasvetov glede varnega poslovanja s plačilnimi karticami.

Zlata pravila varne rabe kartic 

 
  • če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi plačilnimi karticami,
  • plačilne kartice in gotovino na potovanju vedno hranite ločeno, saj na ta način v primeru kraje ne boste ob ves denar,
  • pred potovanjem preverite rok veljavnosti plačilne kartice in razpoložljiv limit ter se pozanimajte tudi glede omejitve gotovinskih dvigov na bankomatih v nekaterih državah po svetu,
  • s plačilno kartico ravnajte skrbno in jo imejte vedno pri sebi. Ne puščajte jo v avtu, hotelski sobi ali drugje brez nadzora,
  • PIN številke ne zapisujte. Osebne PIN številke nikdar ne nosite zapisane skupaj s plačilno kartico. Najbolje je, da si jo zapomnite in jo v pisni obliki ne hranite,
  • nemudoma prijavite krajo ali izgubo kartice ter opravite preklic kartice. Naš servisni center Activa vam je na telefonski številki 05/6661256 dosegljiv 24 ur na dan, vse dni v letu.  

Podrobneje pa si lahko o varni uporabi plačilnih kartic preberete tukaj.

Pri banki lahko aktivirate tudi varnostna SMS-sporočila, ki vas bodo opozorila o vsaki opravljeni transakciji z vašo kartico. Tako lahko hitreje preprečite morebitne zlorabe in tudi na dopustu poskrbite za dodatno varnost.


Kaj pomeni nakup ali dvig gotovine s konverzijo in kaj brez nje?

Ali se vam je že zgodilo, da ste na bankomatih v tujini, kjer nimajo evra, dvigovali gotovino in se vam je na ekranu izpisala izbira: »dvig gotovine s konverzijo ali brez konverzije«.

Da ob naslednjem tovrstnem dvigu ne ostanete v zadregi kaj izbrati, vam v nadaljevanju ponujamo obrazložitev:

  • dvig s konverzijo pomeni, da vam banka, ki je lastnica bankomata, lokalno valuto zamenja v EUR po svojem tečaju, ki je običajno manj ugoden,
  • dvig gotovine brez konverzije pa (poenostavljeno) pomeni, da se pri pretvorbi tuje (lokalne) valute v EUR uporabi tečaj, ki ga morajo upoštevati na banki, izdajateljici kartice ( Intesi Sanpaolo Bank).


Nakupi v trgovinah ali gostilnah se ravno tako lahko izvedejo s konverzijo ali brez nje. Velikokrat se zgodi, da trgovci, gostilničarji idr. na prodajnih mestih s POS terminali ne ponudijo izbire glede oblike plačila (torej z ali brez konverzije). V teh primerih bodite pozorni, katera valuta je izpisana na potrdilu o nakupu. Če na primer prodajalec na Hrvaškem avtomatsko ponudi plačilo v evrih, lahko zahtevate popravek oziroma plačilo v lokalni valuti. V nasprotnem primeru bo uporabljeni menjalni tečaj slabši kot bi bil, če bi plačali v lokalni valuti.

Na območju Evropske unije bi morala vsa prodajna mesta oziroma bankomati izrecno ponuditi obe možnosti, torej plačilo oziroma dvig gotovine s konverzijo ali brez nje, v nasprotnem primeru lahko preko vaše banke sprožite reklamacijo tega stroška. Vsekakor velja, da je za komitente običajno cenejša izbira »Brez konverzije«.