Piškotki
Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Vprašajte strokovnjaka

Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
   
Telefon:
Zadeva:
 
Dopolnite naročilo z vašim komentarjem (npr. že poslujem z Inteso Sanpaolo Bank):
 
Prejeti želim potrdilo o oddanem povpraševanju na e-naslov:
   

KONTAKT

Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
 
Telefon:

 
Vam najbližja poslovalnica:
Vaš komentar:
 
Prejeti želim potrdilo o posredovanem sporočilu na e-naslov:
   

Naročite svetovalca



Ime:
 
Priimek:
 
E-naslov:
   
Telefon:
Željeni datum klica:
Željena ura klica:
Namen svetovanja:
 
Prejeti želim potrdilo o oddanem povpraševanju na e-naslov:
   

NAROČANJE NA E-NOVICE

E-naslov:
 
 
Vrsta novic:  

Želim se:


Varnost na spletu

Spletno komuniciranje nam pri vsakdanji rabi ponuja številne prednosti in priložnosti, hkrati pa nas postavlja pred nova vprašanja glede varnosti.

V Intesi Sanpaolo Bank se dobro zavedamo informacijskih tveganj, zato z najsodobnejšimi tehnologijami zagotavljamo visoko stopnjo varnosti pri elektronskih komunikacijah s komitenti.

Intesa Sanpaolo Bank - varnost na spletu - spletna banka Banka IN
 

Kaj lahko naredite sami kot uporabnik?


Zelo pomembno je, da se zavedate, da so zlorabe možne, da poznate nevarnosti, ki prežijo na vas pri e-poslovanju, predvsem pa, da se znate pred njimi zaščititi z upoštevanjem pravil varovanja.

Če posumite ali zaznate, da se na vašem računalniku dogajajo neobičajne stvari, ki bi lahko bile povezane s prevaro, prenehajte z njegovo uporabo in se o tem posvetujte z računalniškim serviserjem. Če pa kaj neobičajnega opazite šele med uporabo spletne banke, takoj prekinite komunikacijo in zaprite brskalnik ter nas o tem obvestite na e-pošto: info@intesasanpaolobank.si ali nas nemudoma pokličite na:
080 13 18

Več o varnosti na spletu si lahko preberete na spletnem mestu Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo - www.varninainternetu.si
 
Nasvet: po končani uporabi vaše spletne banke vedno uporabite gumb odjava, ker le tako lahko zagotovite varno zaprtje spletne banke.


Kakšne nevarnosti pretijo pri uporabi spleta?

Najbolj pogosti obliki nevarnosti, ki pretita na spletu, sta nepooblaščeno branje, brisanje ali spreminjanje podatkov medtem ko se ti prenašajo, in pridobivanje osebnih informacij ter zaupnih podatkov pod pretvezo zaupanja vredne institucije ali osebe.  Sredstva, ki jih spletni tatovi in prevaranti za dosego teh ciljev uporabljajo so:

  • Virusi in črvi: programi, ki se samodejno razmnožujejo in širijo na druge sisteme s pomočjo elektronske pošte, pri tem pa nepooblaščeno spreminjajo podatke,
  • Trojanski konji: programi, ki brez vednosti uporabnika prestrezajo in beležijo gesla in ostale zaupne podatke in jih pošiljajo tretjim osebam,
  • Ribarjenje (ang. »Phishing«): pridobivanje gesel in ostalih zaupnih podatkov s pomočjo lažnih spletnih strani, ki (največkrat) posnamejo pristne strani in tako zavedejo uporabnika, da posreduje njegove zaupne podatke,
  • Zvabljanje (ang. »Pharming«): s spreminjanjem sistemskih nastavitev ali okužbo strežnikov, ki skrbijo za usmerjanje prometa, se uporabnika (kljub pravilno vnešenemu naslovu) nevede preusmeri na lažno spletno stran. Največkrat je zvabljanje sredstvo za dosego "ribarjenja",
  • Vdor: nedovoljen dostop do sistema uporabnika preko interneta.

V praksi se poleg posamezne metode uporablja kombinacijo metod (npr. vdor v osebni računalnik s pomočjo nameščenega virusa ali trojanskega konja).  
Pomembni napotki oz. DEVET ZLATIH PRAVIL ZA VARNO ELEKTRONSKO POSLOVANJE, kako se temu lahko izognemo oz. bistveno zmanjšamo verjetnost zlorabe, so opisani v nadaljevanju.





Vse kar morate vedeti o varnosti na spletu oz devet zlatih pravil za varno eletktronsko poslovanje

  • Pravilo 1: Namestite si dodatno zaščitno programsko opremo

    Operacijski sistem ne zagotavlja vseh varnostnih orodij, zato si je treba namestiti dodatno zaščitno programsko opremo. Eden od pomembnih dodatnih stražarjev, ki nikakor ne bi smel manjkati na vašem računalniku, je redno posodobljeno orodje za odkrivanje virusov – protivirusni program.
    Ta vas ščiti pred okužbo računalnika z virusi, trojanskimi konji in črvi.

    V kakovostni varnostni programski opremi ne sme manjkati požarni zid (ang. »Firewall«). Ta ves čas nadzira vse vhodne in izhodne informacije na vašem računalniku ter dovoli samo znane in avtorizirane povezave.

  • Pravilo 2: Uporabljajte posodobljeno programsko opremo

    Poskrbite, da bo vaša programska oprema posodobljena in da bodo nameščeni vsi varnostni popravki. Pri tem mislimo predvsem na operacijski sistem, protivirusni program in internetni brskalnik. Vsaka varnostna luknja povečuje izpostavljenost vašega sistema in povečuje možnost okužbe oz. zlorabe.

    Najpogostejše napake, ki jih storijo uporabniki:

    • Ignoriranje sporočil o novih varnostnih popravkih in izklopljeno avtomatsko preverjanje posodobitev.
      • Novejša programska oprema ima vgrajeno avtomatsko preverjanje posodobitev. Poskrbite, da je preverjanje vključeno in ob opozorilu, da je na voljo nova posodobitev (za operacijski sistem, brskalnik …), takoj opravite namestitev.
    • Zastarele definicije protivirusnih programov:
      • Sama namestitev protivirusnega programa ni dovolj. Vsak dan se pojavijo nove oblike virusov, zato je pomembno, da jih lahko vaš protivirusni program tudi zazna. Večina programov sama skrbi za posodabljanje, vseeno pa je treba redno preverjati, ali protivirusni program uporablja najnovejše definicije.
  • Pravilo 3: Preverjajte ali se podatki prenašajo po varni povezavi

    Vsako pošiljanje podatkov po nezavarovani spletni povezavi lahko prestreže in pregleduje tretja oseba.

    V Banki IN se podatki pred vsakim pošiljanjem zakodirajo in tako onemogočajo nepooblaščeno branje.  Kljub temu morate paziti, da PIN in druge občutljive podatke vnašate samo takrat, ko ste na varnih spletnih straneh naše banke in uporabljate varno povezavo.

    Varno povezavo uporabljate takrat, ko se spletni naslov (URL) začne z »https://« in je v naslovni vrstici zelen trak, ki označuje, da je spletni naslov zaupanja vreden. Če ni tako, obstaja sum, da ste na lažni spletni strani, ki poskuša pridobiti vaše zaupne podatke.

  • Pravilo 4: Prepričajte se s kom elektronsko komunicirate

    Vešč napadalec lahko relativno enostavno ponaredi elektronsko sporočilo ali izdela celotno lažno spletno stran, ki bo na pogled prav taka kot je prava. Zato redno preverjajte, ali je spletni naslov spletne banke pravilno vpisan (»https://www.bankain.si«). Vsako najmanjše odstopanje od pravega naslova lahko pomeni, da ste na lažni spletni strani.

    Zaupne podatke vpisujte samo takrat, ko ste prepričani kdo jih prejema oz. vam je poznan namen uporabe. Bodite pozorni na vsak odklon od običajne uporabe, kot je npr. zahteva za vnos gesla PIN takrat, ko tega ne pričakujete.

    Eden izmed sodobnejših načinov nepooblaščenega pridobivanja zaupnih podatkov se imenuje »ribarjenje«. Ta najpogosteje poteka tako, da uporabnik prejme lažno elektronsko sporočilo, v katerem ga spletna banka prosi za obisk določene strani in vnos podatkov (npr. gesla PIN), pod pretvezo da gre za spremembo v poslovanju ali nekakšno obliko vzdrževanja. Ker je lažna spletna stran vizualno podobna ali kopija prave, uporabnik ne posumi, da je dejansko na ponarejeni strani.
    Nevarnost lahko odkrijemo in se ji izognemo tako, da se držimo zgornjih priporočil.

  • Pravilo 5: Skrbno ravnajte z občutljivimi podatki in mediji za shranjevanje ter dostop

    Nikoli ne posredujte ali prepustite svojih zaupnih podatkov za pristop do bančnih spletnih strani tretjim osebam in poskrbite, da nepooblaščena oseba nima dostopa do vašega digitalnega potrdila in zasebnega ključa ali osebnega gesla. Skrbno ravnajte z občutljivimi podatki, ki so shranjeni na prenosnem mediju. Hramba občutljivih podatkov na teh medijih ni varna, če npr. puščate pametno kartico v čitalniku, generator gesel (PIN) ali druge medije v dosegu nepooblaščenih oseb.

    Digitalno potrdilo in zasebni ključ lahko hranite na disku, pametni kartici ali na spominskem ključu USB. Če je le mogoče, ne shranjujte podatkov (geslo, PIN, digitalno potrdilo, številka kreditne kartice ipd.) na trdi disk. Temu se še posebno izogibajte, ko za elektronsko poslovanje uporabljate službeni računalnik, ki ga delite s sodelavci.

    Če za hranjenje digitalnega potrdila uporabljate pametno kartico ali ključ USB, ga ne vstavljajte v čitalnik/računalnik pred začetkom dela s spletno banko. Tako boste preprečili vzpostavitev neželene komunikacije. Hrambi kartice, generatorja gesel ali spominskega ključa USB namenite posebno pozornost, da ne bi prišlo do odtujitve.

    Če posumite, da je bilo vaše digitalno potrdilo zlorabljeno, oz. če ste ga izgubili (ne glede na to, ali je bilo shranjeno na disku, pametni kartici ali drugem mediju – generatorju gesel), o tem nemudoma obvestite overitelja, ki je digitalno potrdilo izdal, in svojo banko, ki bosta potrdilo takoj blokirala. Če je digitalno potrdilo že shranjeno na disku računalnika, si ga zavarujte z geslom. Digitalnega potrdila na nikogaršnjo zahtevo ne izvažajte in nikomur ne posredujte gesla, s katerim je shranjeno digitalno potrdilo.

  • Pravilo 6: Uporabljajte samo programsko opremo iz zanesljivih virov

    Ne nalagajte programov z interneta, če niste prepričani, da sta prenos in delovanje varna ter verodostojnost izvora oz. pošiljatelja neoporečna.

    Pri postopkih prenašanja s spleta je mogoče, da boste hkrati s programsko opremo prenesli tudi virus, trojanskega konja ali celo skriti spletni naslov.
    Še posebno se izogibajte prenašanju nelicenčne programske opreme prek programov za izmenjevanje datotek (npr. eMule, torrent).

    Kljub uporabi protivirusnega programa se izogibajte odpiranju priponk elektronske pošte, če vam pošiljatelj ni poznan. Prav tako se izogibajte obiskovanju sumljivih (predvsem strani z vsebino za odrasle) spletnih strani in ne odgovarjajte pritrdilno na morebitna vprašanja (npr. za namestitev dodatne programske opreme), če vam vsebina ni poznana.

  • Pravilo 7: Redno izvajajte varnostne postopke in preglede

    Preden se povežete s spletno banko, aktivirajte protivirusni program in požarno pregrado ter nastavite funkcionalnosti, ki varujejo vaš računalnik pred nepooblaščenim dostopom (npr. geslo za vaše uporabniško ime za vstop v operacijski sistem).

    Sodobni spletni brskalniki omogočajo obnovitev seje, čeprav ste zavihek ali celoten brskalnik zaprli. Zato je zelo pomembno, da se po končanem delu v spletni banki odjavite. Le tako bodo opravljeni vsi postopki varne zaključitve vašega dela in ponoven vstop brez varnostne prijave ne bo več mogoč.
    Po končani odjavi zaprite brskalnik.

    Ne uporabljate storitve spletnega bančništva na računalnikih na javnih mestih (npr. spletne kavarne, fakultete …), saj mogoče ne zadoščajo minimalnim standardom za varno spletno poslovanje. Obstaja tudi možnost, da so taki računalniki prirejeni za vohunjenje in beleženje podatkov.

  • Pravilo 8: Vzdrževanje računalniške opreme

    V primeru okvar računalniške opreme se za pomoč obrnite na preverjene in usposobljene servisne službe.

    Če na svojem računalniku hranite zaupne in osebne podatke, s katerimi se lahko prijavite na spletne bančne storitve, jih pred predajo računalniške opreme servisni službi ali podjetju začasno shranite na prenosni medij in jih na svojem računalniku izbrišite.

    Po odpravi okvare in prevzemu računalniške opreme lahko zaupne in osebne podatke ponovno namestite na svoj računalnik.

  • Pravilo 9: Redno preverjajte stanje na svojem bančnem računu

    Sprotno in dosledno preverjajte stanja in transakcije na svojem bančnem računu, s čemer lahko pripomorete k hitremu odkrivanju morebitnih neskladij.

    O vseh neskladij na svojem računu nas takoj obvestite.